نوشته شده توسط : asad

پيشگفتار

در اين پيشگفتار ابتدا ما خلاصه اي از زندگي نامه دلاكروا ، نقاش برجسته كه در 30 آوريل 1798 ميلادي به دنيا آمد، مي پردازيم و دلاكروا هنرش را از مادرش به ارث برد و با اينكه وي در دوره نوجواني پدر و مادر خود را از دست داد وي هيچگاه خود را در اين راه گم نكرد و به جنگ هاي آفريقا رفت و شاهكارهاي متعددي خلق كرد و آثار معروف او قتل عام كيوس ، فاجع سيو، آزادي و رهبر مردم از آن جمله است. در هنر كلاسيك آزادي انديشه و فراگيري دموكراسي ظاهراً هرگز با خشونت و انتظام سازگار نيست و رابطه پس طبيعت گرايي و انتزاع در هنرهاي تجسمي عصر كلاسيك حتي از آنچه در نمايشنامه مي بينيم پيشرو و بارزتر است.

رمانتيك جنبشي است كه در اواخر دوره هيجدهم و اوايل سده نوزدهم فسخ و شكل گرفت، رمانتيسم بيشتر گرايش ذهني ارائه مي دهد تا مجموعه اي روش هاي سبك شناسنامه و بيشتر با بيان ايده اي مرتبط است و نوكلاسيك را بايد نهفتي بر پسندي هشيارانه دانست كه در سده هيجدهم واكنشي انزجار آميز عليه افرط گريها و هنر نماييهاي باروك دارد و كلاسيسم هنري است بر مبناي اصول و الگوهاي ريشه يافته از دوران باستان، و اين اصطلاح در برابر هنر رمانتيك است و ويژگي رمانتيك از رشد دادن به جنبه هاي اجتماعي بود. رئاليسم يكي از جنبش هاي هنري و ادبي سده نوزدهم است كه در فرانسه به وجود آمد و داده رئاليسم يعني طبيعت گرايي مي باشد.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                                   صفحه

پيشگفتار

مقدمه………………………………………………………………………………………………………….. 1

فصل اول : كلاسيك و رمانتيك

هنر اوزن و لاكروا ………………………………………………………………………………………… 3

هنر كلاسيك و دموكراسي……………………………………………………………………………… 5

رمانتيك   …………………………………………………………………………………   8

نئوكلاسيك …………………………………………………………………………………………………. 10

رمانتيك در برابر كلاسيك …………………………………………………………………………….. 13

مقايسه كلاسيك و رمانتيك……………………………………………………………………………. 14

فصل دوم : رئاليست و ناتوراليست

گوستا و كوربه …………………………………………………………………………………………….. 21

ژان فرانسوا ميله……………………………………………………………………………………………. 23

انور دميه……………………………………………………………………………………………………… 25

نانوتوراليست……………………………………………………………………………………………….. 28

 فصل سوم : امپرسيونيسم و تئوامپرسيونسيم

امپرسيونسيم…………………………………………………………………………………………………. 36

امپرسيونسيم در سينما و عكاسي……………………………………………………………………… 42

پيدايش نئوامپرسيونيسم…………………………………………………………………………………. 43

نئوامپرسيونسيم…………………………………………………………………………………………….. 47

فعاليت هاي وان گوگ ………………………………………………………………………………….. 53

نظريه سينياك……………………………………………………………………………………………….. 54

نتيجه گيري ………………………………………………………………………………………………… 58

فهرست منابع ………………………………………………………………………………………………. 60

شرح كار عملي

تصاوير كار عملي

جهت دانلود کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
:: برچسب‌ها: نئوامپرسیونسیم , از دلاکروا تا نئوامپرسیونسیم ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 آبان 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : asad

مقدمه
تلقي ما از « واقعيت » آن چيزي است كه در اطرفمان مي گذرد بي آنكه ما بعنوان نيروئي كارساز در شكل دادن آن مشاركت كنيم مثلا گردش زمين به دور خورشيد از ديدگاه ما واقعيتي مسلم و بديعي است چرا كه بوسيله اراده طبيعت صورت مي گيرد .
« نيروي استقلال آدمي در مواجهه با « واقعيت » اغلب مقهور روابط زنجيره اي علت و معلولي
مي شود و در نهايت راهي جز قبول آن به عنوان « واقعيت » اول (First Real) يا « بازتاب فيزيكي » هستي ندارد . اما اين يك روي سكه است .آدمي آميخته از دو جهان عظيم و پرانرژي است
« واقعيت » به ما مي گويد كه زمين به دور خويش وبه دور خورشيد ميگردد اما « واقعيت برتر» اين پديده را به مثابه يك سوال هستي شناسانه فلسفي مطرح مي كند .
«آدمي موجود غريبي است كه هر اينه در وجود خود مداقه كندبيشتر به اين نكته پي مي برد كه « نشاني از خداوند را بر دوش مي كشد » در طول تاريخ از ظهور بشرتاكنون همواره ميلي براي كاوش رازهاي جهان با انسان همراه بوده است و در اين راه آنچه به آدمي نيرو مي داده تاسير تكامل عقلاني خويش را بپيمايد اعتماد قلبي او به امكان وجود جهاني آرماني و مطلوب و لو در ذهنش بوده است .

فهرست مطالب

عنوان……………………………………………………………………………………………………… صفحه

مقدمه ………………………………………………………………………………………………………

بخش اول : تقدس

فصل 1 : تعريف تقدس وروحانيت در هنر ……………………………………………………….

فصل 2: تقدس در هنر …………………………………………………………………………………

بخش دوم : تقدس هنر

فصل 1: تعریف هنر……………………………………………………………………………………..

فصل 2 : انسان و بيان احساسات مقدس در هنر …………………………………………………

فصل 3: شناخت معنوي هنر ………………………………………………………………………….

فصل 4: تبار شناسي هنر مقدس ……………………………………………………………………..

فصل 5: دين و هنر معنوي ……………………………………………………………………………

فصل 6: نمونه اي از سبك شناختي ………………………………………………………………….

بخش سوم : تقدس در نقاشي

فصل 1: تقدس نقاشي ………………………………………………………………………………….

فصل 2: معناي تقدس در نقاشي و چند نمونه آمار ………………………………………………

فصل 3: تقدس رنگ در نقاشي ………………………………………………………………………

 

بخش چهارم: الحاقات

-        نتیجه گیری

-        فهرست منابع و ماخذ

-        فهرست تصاویر

-        منابع اینترنتی

-        واژگان فارسی

-        واژگان لاتین

-        گزارش کار عملی

جهت دانلود کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
:: برچسب‌ها: چیستی تقدس , چیستی تقدس در نقاشی ,
:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 آبان 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : asad

مقدمه:

زندگي شهرنشيني و قرارگيري صرف انسانها در روزمرگي هاي مدرن در شهرهاي صنعتي. آدمي را به صورت يك ماشين زنده كه داراي حيات است درآورده، البته تمامي تلاشهاي بشر قاعدتاً بايد براساس رسيدن به زندگي راحت تر و سهل تر و جايگزين كردن هر چه بيشتر انرژي فكري انسان بجاي انرژي ماهيچه اي باشد. با اين وجود به فراموشي سپردن احساسات و فرهنگ، خستگي هاي زندگي شهري و عدم توجه به محيط زيست و … انسانها را در شهرهاي بزرگ رفته رفته به اين مسير سوق مي‎دهد كه راهي براي انتقال محيط كاري و زندگي خود به شهرهاي كوچك كه كمتر در معرض اينگونه آلودگي ها هستند قرار دهد.

پايتخت كشور ما نيز به صورت يك ابرشهر با آلودگي هاي گوناگون اعم از محيطي و غيرمحيطي درآمده است و رفته رفته در بين مردم تهران گرايش به خروج از تهران و اسكان گزيني در ساير شهرهاي كوچكتر و خوش آب و هواتر ديده مي‎شود. يكي از اين شهرهاي نسبتاً نزديك شهر رشت مي باشد، كه ضمن داشتن آب و هواي خوب امكانات شهري مناسبي هم دارد. اين شهر امكانات رفاهي قابل توجه، ترافيك كم، طبيعتي زيبا، نزديكي به دريا و داراي جاده ها و راههاي مسافرتي مناسبي دارد. البته آب و هوايي مرطوب دارد كه عادت كردن به آن خيلي كار دشواري نمي باشد. اين پروژه در واقع روند اقدام يكي از ساكنان تهران كه تصميم به نقل مكان به رشت را دارد مي‎باشد و به دليل اينكه محيط مناسب براي زندگي جزء اولين نيازهاي انسان است به عنوان دكوراتور كارفرماي اين پروژه از من دعوت به همكاري كرده‌اند.

فهرست مطالب:

مقدمه

1- بخش طراحي محيطي

-         اولين مذاكره با كارفرما

-         تهيه پرسشنامه براي كارفرما

فاز تحقيق طراحي محيطي:

-         تحقيقات محيطي

-         تحقيقات فردي

-         جمع بندي اطلاعات

-         پردازش اطلاعات

فاز طراحي محيطي:

-         طراحي مقدماتي

-         غربال طرحها

-         انتخاب طرح برتر

-         تهيه نقشه براي ماكت

-         ساخت ماكت

2- بخش طراحي المان

فاز تحقيق طراحي بر مبناي فيوچرديزاين:

بررسي پارامترهاي تحقيقي

-         پاسخ به چند سؤال

-         پردازش اطلاعات

فاز طراحي المان:

-         اسكچ هاي مقدماتي:

-         غربال طرحها:

-         انتخاب سه طرح برتر

-         ارائه روشهاي خلاقه:

-         ساخت ماكت و تهيه 3D :

فاز اجراي المان:

-         تهيه نقشه هاي اجرايي و تعيين متريال.

-         جدول نازككاري

-         توضيح روش ساخت

-         تحويل به كارفرما

جهت دانلود کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
:: برچسب‌ها: المان خاص محیطی , طراحی دکوراسیون , طراحی دکوراسیون آپارتمان ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آبان 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : asad

جنبه هاي تاريخي:
با نگاهي به تاريخ بشر سبك هاي گوناگون و مشخصي را در پهنه وسيع زندگي موسيقايي انسان مشاهده مي كنيم كه هميشه هم در حال تحول بوده اند. ما شاهد رشد و پيشرفت گامهاي پنتاتونيك  در شرق آسيا، صورت هاي ظريفي از اوزان چندآوايي در به صدا در آوردن ناقوسها  و ديگر آلات موسيقي ضربي  در نواحي اطراف اندونزي و جنوب شرقي آسيا هستيم. در غرب آسيا، محدوده عربي زبان شمال آفريقا، ايران، پاكستان، هند و بنگلادش چنان نظام ملوديكي به ثمر رسيده است كه در نهايت زيبايي و هماهنگي قرار دارد و در آن از صداي انسان به عنوان زيباترين و رساترين عنصر موسيقايي استفاده مي شود.
آنگاه مي رسيم به سياهان آفريقا و در آنجا شاهد كهن ترين اوزان بشري هستيم كه از آنها به عنوان ضروري ترين عناصر اجتماعي استفاده مي شده، اجتماعي كه در آن زندگي بشر پوشيده در اصوات بوده و اين اصوات بودند كه در عملي ترين و در عين حال رويايي ترين وجه ممكن به زندگي بشر آن دوره معني مي دادند.

                                                             فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                     صفحه

 آغاز سخن……………………………………………………………………………………………… 2

فصل اول

جنبه هاي تاريخي…………………………………………………………………………………… 3

جنبه هاي عرفاني و معرفت شناسانه………………………………………………………….. 6

تجربه زيباشناسانه موسيقي درهند……………………………………………………………… 15

فراگيري موسيقي هندي…………………………………………………………………………… 17

بررسي اسطوره شناسانه راگاها در موسيقي هندي………………………………………… 19

ناگاوارالي و پوناگاتودي، راگا……………………………………………………………………. 21

وارالي، راگا……………………………………………………………………………………………. 21

مگارانگيني يا مگ مالر، راگا……………………………………………………………………… 21

ديپاكا، راگا…………………………………………………………………………………………….. 22

گونداك ري آ، راگا…………………………………………………………………………………. 24

آهي ري، راگا………………………………………………………………………………………… 26

سخن آخر……………………………………………………………………………………………… 29

فصل دوم

رقص (Dance)………………………………………………………………………………………

شرح اسلايدها……………………………………………………………………………………… 53

منابع و مآخذ……………………………………………………………………………………….. 55

 

جهت دانلود کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
:: برچسب‌ها: موسیقی هندی , نغمـة عشـق ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آبان 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : asad

مقدمه
من ري (Man Ray) کیست
من ري كيست؟ پاسخ به اين پرسش آنقدرها هم ساده نيست. همگي ما اين تجربه را داشته ايم كه در زندگي روزمره خود وقت و انرژي زيادي را صرف شناخت انسانهاي اطرافمان كرده ايم و چه بسا در بسياري موارد ناكام مانده ايم، حال اينكه اين انسانها با ما همراه بوده اند و ارتباط مستقيمي بين ما و ايشان وجود داشته، ارتباطي زنده كه تا حدي تحت كنترل ما بوده ولي بازهم موفق نشده ايم تا شخصيت اطرافيانمان را آنطور كه بايد و شايد بشناسيم.
حال چگونه ممكن است كه چنين خوش خيال باشيم و بپنداريم كه با بررسي چند تابلو و ديدن آثاري چند از يك هنرمند مي توانيم به شناخت وي نائل آييم!
البته اين يك نوع رهيافت در دنياي هنر است؛ مي توانيم اصلاً به هنرمند توجه چنداني نكنيم و آثار وي را همچون موجوداتي مستقل و جاودان در نظر بگيريم وسعي كنيم با آنها همان ارتباطي را برقرار كنيم كه مثلاً با دوستمان برقرار مي كنيم!
ولي آيا واقعاً همينطور است؟ آيا يك اثر هنري به جز آنچه به چشم مي آيد (در مورد هنرهاي ديداري ) و يا شنيده مي شود (در مورد هنرهاي شنيداري ) هيچ چيز ديگري را نشان نمي دهد؟!

                                                         فهرست مطالب

عنوان                                                                                             صفحه

 

من ري را بشناسيم…………………………………………………………………………………. 1

من ري: تعاليم، الگوها و اهداف……………………………………………………………….. 4

نقاش خوابها…………………………………………………………………………………………. 12

     – طراحي از رويا………………………………………………………………………………. 12

     – از آنچه كه نمي توانم عكس بگيرم نقاشي مي كنم!…………………………….. 31

سخن آخر…………………………………………………………………………………………….. 34

فهرست تصاوير……………………………………………………………………………………… 35

منابع و ماخذ…………………………………………………………………………………………. 36

 

جهت دانلود کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
:: برچسب‌ها: نقاش خوابها ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آبان 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : asad

مقدمه :

بديهي است ، بازيگري انساني ترين هنرهاست . از آن جهت كه همدم روح ، كالبد ، پديده ها و جهان پيرامون آدمي‌است ، به مكاشفه اي مي‌ماند كه جز با از ميان بردن موانع بازدارنده و آزار دهنده موجود در كار انسان نمايشگر ، امكان بروز نخواهد يافت .

بازيگري فن مقابله آدمي‌با خود است و يافتن يا ايجاد بهانه اي براي تسلط نقش بر بازيگر .
چگونه ايفاي نقش كنم ؟

اين پرسشي است كه هر بازيگر از خود در ابتداي كارش بر روي متن نمايشنامه و كاراكتري كه قرار است بازي كند ، مي‌پرسد و با استفاده از دانش علمي‌و تجربي خود سعي مي‌كند كه به آن پاسخ دهد . در واقع او براي شخصيت پردازي درست نياز به دانش و تجربه تئائري دارد و در اين ميان تئوريهاي موجود تئائر نقش ويژه‌اي را ايفا مي‌كند . احتمالاً تئوري  از زمانيكه علم رو به پيشرفت گذاشته است اهميت بيشتري پيدا كرده است و در واقع هر تئوري چكيده تجربيات و آموخته هاي يك يا چند نسل از پيشينيان است ، پس بايستي با تأمل و احترامي‌خاص با آنها برخورد كنيم . نكته ديگر اينكه ما بواسطه همين تئوريهاست كه مي‌توانيم به تجربيات جديد دست پيدا كنيم و همين تئوريها هستند كه اندوخته علمي‌ما را تشكيل مي‌دهند و گاهي اوقات نيز با توجه به شرايط بايستي حذف و تعديل شوند .

فهرست مطالب
عنوان                                                                                           شماره صفحه

مقدمه ……………………………………………………………………… 1

فصل اول :

1 –1 شناخت نويسنده …………………………………………………………………….. 5

1-2 بسترهاي نمايشنامه …………………………………………………………………… 9

1-3 تحليل كلي نمايشنامه ………………………………………………………………… 12

1-4 فضا و عناصر دراماتيك نمايشنامه ……………………………………………….. 20

1-5 روابط و چگونگي ارتباط اشخاص نمايشنامه…………………………………. 26

فصل دوم :

2-1 تشريح نقش انتخابي بر اساس تيپ يا شخصيت…………………………….. 32

2-2 تشريح كلي و عام شخص…………………………………………………………… 36

2-3 تشريح وضعيت جانبي نقش……………………………………………………….. 39

2-4 تشريح وضعيت روحي / رواني نقش و پيچيدگي هاي آن ……………… 42

2-5 تشريح شرايط و موقعيتهاي محيطي و غير محيطي شخص بازي …….. 45

فصل سوم :

الف : رفتار بيروني ………………………………………………………………………….. 51

ب : رفتار دروني……………………………………………………………………………… 52

ج : ريتم نمايش ………………………………………………………………………………. 53

فصل چهارم :

4-1 تشريح نظر و تحليل كارگردان در بارة نقش …………………………………. 56

4-2 تشريح شيوه و مكتب انتخابي كارگردان در هدايت جمعي گروه و نوع

بازي بازيگران …………………………………………………………………………………. 63

4-3  نكته هاي مورد توافق و اختلاف بازيگر و كارگردان درباره نقش …….. 69

4-4 تشريح و گزارش جلسات تمرين…………………………………………………. 72

فصل پنجم :

5-1 نتيجه گيري …………………………………………………………………………….. 76

5-2 منابع و ماخذ…………………………………………………………………………….. 78

 

جهت دانلود کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
:: برچسب‌ها: چگونگی شکل گیری کاراکتر , شکل گیری کاراکتر ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آبان 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : asad

چكيده:

عفونتهاي ادراري يكي از شايعترين عفونتهاي دوران كودكي مي‌باشد شايعترين عارضه طولاني مدت پيلونفريت حاد ايجاد اسكار كليوي است (بخصوص در نوزادان كودكان) كه ممكن است عملكرد كليوي را مختل كرده و منجر به عوارضي چون هايپرتانسيون، نارسايي كليه و كاهش رشد بدن شود بنابراين تشخيص اسكار از اهميت زيادي برخوردار است براي تشخيص اسكار از روشهاي مختلف تصويربرداري از جمله اسكن DMSA IVP و سونوگرافي استفاده مي‌شود. دقيقترين و حساسترين روش اسكن DMSA مي‌باشد ولي از آنجا كه سونوگرافي بدون ضرر، در دسترس و ارزان قيمت است مي‌تواند بعنوان روشي جايگزين بكار رود. در اين پايان نامه كه بطريق كارآزمايي باليني انجام شده است مقايسه‌اي بين روش سونوگرافي كليه و اسكن DMSA در تشخيص اسكار كليوي در كودكان انجام گرديده است. 31 بيمار در فاصله زماني 6 ماه مورد بررسي قرار گرفتند و در تمام بيماران حداقل 3 ماه پس از UTI بررسي صورت گرفت و فاصله انجام اسكن DMSA و سونوگرافي حداكثر دو روز بوده است. كلاً 62 كليه مورد مطالعه قرار گرفت و تمام سونوگرافيها بدون اطلاع از نتيجه اسكن DMSA و توسط يك راديولوژيست و با دو نوع پروب فركانس 3.5 MHz و 5-7.5MHz و با دستگاه سونوگرافي  انجام گرفت.

                                                       فهرست مطالب

عنوان                                                                                        صفحه

فصل اول

كليات …………………………………………………………………………………………………

پيشگفتار …………………………………………………………………………………………….

اسكار كليه …………………………………………………………………………………………..

ارزيابي اسكار كليه ………………………………………………………………………………..

درجه‌بندي اسكار كليه …………………………………………………………………………..

روشهاي ارزيابي اسكار كليه …………………………………………………………………..

IVP …………………………………………………………………………………………………..

اسكن DMSA ……………………………………………………………………………………

سونوگرافي ………………………………………………………………………………………….

فصل دوم

اهداف و فرضيات …………………………………………………………………………………

فصل سوم

روش مطالعه ……………………………………………………………………………………….

فصل چهارم

نتايج …………………………………………………………………………………………………..

سن …………………………………………………………………………………………………….

جنس …………………………………………………………………………………………………

بررسي گزارش‌هاي سونوگرافي در مقايسه با گزارش‌هاي اسكن DMSA ……

فصل پنجم

بحث ………………………………………………………………………………………………….

نتيجه و پيشنهاد ……………………………………………………………………………………

منابع …………………………………………………………………………………………………..

جهت دانلود کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
:: برچسب‌ها: بررسی ارزش تشخیصی سونوگرافی , اسکار کلیوی در کودکان , سونوگرافی ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آبان 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : asad

چكيده:

در پژوهش حاضر، تأثير تابش اشعه ليزر كم توان بر وزوز بيماران داراي سابقه ضربه صوتي حاد و يا مزمن را بررسي نموديم. و نيز شاخصه‌هاي آزمونهاي الكتروكوكلئوگرافي و آزمون گسيلهاي صوتي ناشي از اعوجاج را نيز قبل و بعد از تابش اشعه ليزر، ثبت و بررسي نموديم. بيماران حدود 12 جلسه تحت درمان با ليزر كم توان m.w 200 به مدت حدود 42 دقيقه  قرار مي‌گرفتند و اين روند درمان 2 مرتبه در هفته و به مدت 12 جلسه صورت گرفت. طول موج ليزر مورد استفاده n.m 830 بود. ارزيابيهاي اديومتري تون خالص و اديومتري ايميتانس و ارزيابي وزوز شامل تطابق بلندي و تعيين زير و بمي وزوز، ميزان بلندي ذهني وزوز بر حسب معيار قياسي- ديداري و ميزان آزاردهندگي ذهني وزوز بر حسب معيار قياسي- ديداري و آزمون الكتروكوكلئوگرافي و گسيلهاي صوتي ناشي از اعوجاج نيز قبل  و بعد از دوره ليزر درماني ثبت و بررسي گرديد. تطابق بلندي وزوز با  تغييرات آماري معناداري را در قبل و بعد از تابش اشعه ليزر كم توان نشان داد. ميزان بلندي ذهني و آزار دهندگي ذهني نيز كاهش يافت و لي بدليل محدود بودن تعداد نمونه‌گيري اين اختلاف معنادار نبود.

مقدمه:

وزوز درك صدا يا نويز بدون حضور يك منبع خارجي واقعي مي‌باشد كه اين عارضه همراه با انواع گوناگون كم شنوايي مي‌باشد وزوز اغلب با كم شنوايي ناشي از نويز همراه مي‌باشد. مطالعات اپيدميولويك نشان داده‌اند كه حدود 17% از جمعيت وزوز دارند در حاليكه تنها فقط 5/0 الي 6/1 % به طور شديدي تحت تأثير قرار مي‌گيرند. در ميان افراد با آسيب شنوايي حدود 67% از وزوز رنج مي‌برند (Zenker.F 2004)

در اين پژوهش، تأثير اشعه ليزر كم توان را بر وزوز و شاخصه‌هاي آزمون الكتروكوكلئوگرافي و آزمون گسيلهاي صوتي ناشي از اعوجاج را بررسي نموديم. اشعه ليزر كم توان، يك روش غير تهاجمي بدون عوارض جانبي مي‌باشد كه به جهت پايين بودن توان خروجي ليزر و نيز طول موج منحصر به فرد آن، ميزان جذب آن از طريق پوست كاهش يافته و عمق نفوذ پرتو در بافت افزايش مي‌يابد. اشعه ليزر كم توان باعث فعاليت ATP سازي در سلولها مي‌گردد.

 

جهت دانلود کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
:: برچسب‌ها: شاخصه‌های آزمون , بررسی تأثیر تابش اشعه , تابش اشعه لیزر , آزمون الکتروکوکلئوگرافی , آزمون گسیلهای صوتی ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آبان 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : asad

مقدمه
متخصص ژنتيك:
متخصص ژنتيك پزشكي فردي است كه در مكانيزم هاي وراثتي، تشخيص و درمان اختلالات ژنتيكي تخصص دارد. ژنتيك پزشكي، مثل ديگر تخصص هاي پزشكي، نظير جراحي يا مامايي و زنان، پس از دانشكده پزشكي، يك دوره آموزشي خاص هم دارد. بسياري از متخصصان ژنتيك پزشكي، در يكي از رشته هاي پزشكي مانند اطفال، داخلي يا مامايي و پزشكي زنان تخصص دارند و فوق تخصص آنان ژنتيك پزشكي است. هيئت ژنتيك پزشكي آمريكا (ABMG)  با برگزاري امتحان در چند زمينه، يعني ژنتيك باليني، ژنتيك ياخته اي باليني، ژنتيك زيست شناسي باليني، ژنتيك مولكولي، به پزشكان و متخصصان داراي درجة دكتراي غيرپزشكي (p.h.D)، گواهي نامه اعطا مي كند. ژنتيك باليني به تشخيص و درمان بيماران، ژنتيك ياخته اي (سيتوژنيك ) به تشخيص آزمايشگاهي نابهنجاري هاي كروموزومي و ژنتيك زيست شيميايي به تشخيص آزمايشگاهي و درمان اختلالات آنزيمي و اختلالات شيميايي ناشي از آنها مي پردازد. مشاورة ژنتيك هم،‌در گذشته مورد تأييد ABMG قرار مي گرفت و هم اكنون،‌هيئت جديد اعطاي گواهي نامه،‌به نام هيئت مشاورة ژنتيك آمريكا (ABGC)  وظيفة اعطاي گواهي نامه را به مشاوران ژنتيك بر عهده گرفته است. بيشترين متخصصان ژنتيك پزشكي و مشاوران ژنتيك، با مراكز بزرگ پزشكي يا آزمايشگاه هاي مرجع براي آزمايشهاي ژنتيكي همكاري دارند.

                                               فهرست مطالب

عنوان                                                                                             صفحه

تاريخچه………………………………………………………………………………………………..

مقدمه……………………………………………………………………………………………………

متخصص ژنتيك…………………………………………………………………………………….

تشخيص پيش از موقع و پيشگيري…………………………………………………………..

درمان……………………………………………………………………………………………………

چند نمونه از درمان هاي ثمربخش……………………………………………………………

پروژه ژنوم انساني………………………………………………………………………………….

اساس ژنتيك…………………………………………………………………………………………

ژنتيك و ژنوميك……………………………………………………………………………………

اصول ژنتيك………………………………………………………………………………………….

اسلوب وراثت و نفوذپذيري……………………………………………………………………..

بيماري هاي كروموزومال…………………………………………………………………………

بيماري در سطح ميتوكندريايي………………………………………………………………….

ژنتيك و تغذيه درماني…………………………………………………………………………….

تأثير ارتباط متقابل ژن و مواد مغذی بر روي فرآيندهاي متابوليكي…………………

تاثيرات و ارتباط متقابل بين ژن و مواد مغذي بر روي ظهور ژن…………………….

عنوان                                                                                             صفحه

پيچيدگي موجود در ارتباط ژنتيك و تغذيه…………………………………………………

ژنتيك به عنوان يك تخصص پزشكي………………………………………………………..

نظام ژنتيك انساني و پزشكي…………………………………………………………………..

طبقه بندي اختلالات ژنتيكي……………………………………………………………………

نقايص تك ژني……………………………………………………………………………………..

اختلالات كروموزومي……………………………………………………………………………..

توارث چند عاملي…………………………………………………………………………………..

فصل 1: اساس كروموزومي وراثت…………………………………………………………

اساس كروموزومي وراثت………………………………………………………………………..

كروموزوم هاي انساني…………………………………………………………………………….

چرخه حياتي يك سلول سوماتيك…………………………………………………………….

ميتوزيس……………………………………………………………………………………………….

ميوزيس………………………………………………………………………………………………..

گامت سازي و باروري انسان……………………………………………………………………

تخمك سازي…………………………………………………………………………………………

باروري………………………………………………………………………………………………….

رابطه طبي ميوزوميتوز……………………………………………………………………………..

عنوان                                                                                             صفحه

فصل 2: ژنوم انسان…………………………………………………………………………………

ساختمان DNA……………………………………………………………………………………..

ساختمان و تشكيلات ژن…………………………………………………………………………

اشكال ساختماني يك ژن انساني معمولي…………………………………………………..

خانواده هاي ژن……………………………………………………………………………………..

پايه هاي تظاهر ژني………………………………………………………………………………..

رونويسي……………………………………………………………………………………………….

ترجمه و رمز ژنتيكي………………………………………………………………………………

روند پس از ترجمه…………………………………………………………………………………

ساختمان كروموزوم هاي انسان…………………………………………………………………

كروموزوم ميتوكندريايي…………………………………………………………………………..

فصل 3: الگوهاي توارثي تك ژني…………………………………………………………

ترمينولوژي يا لغت شناسي………………………………………………………………………

اختلالات ژنتيكي با توارث كلاسيك مندلي………………………………………………..

سن شروع و ساير فاكتورهاي موثر بر الگوهاي شجره اي……………………………..

ساير فاكتورهاي موثر بر الگوهاي شجره اي………………………………………………..

هتروژنيتي ژنتيكي………………………………………………………………………………….

هتروژنيتي لوكوسي…………………………………………………………………………………

هتروژنيتي آللي………………………………………………………………………………………

توارث اتوزومال مغلوب…………………………………………………………………………..

فركانس بروز ژن و فركانس حامل…………………………………………………………….

هم خوني و ازدواج…………………………………………………………………………………

هم خوني………………………………………………………………………………………………

اختلالات مغلوب نادر موارد جدا شده ژنتيكي…………………………………………….

اختلالات تحت تأثير جنسيت…………………………………………………………………..

آناليز جداسازي………………………………………………………………………………………

الگوهاي توارثي اتوزومال غالب…………………………………………………………………

مشخصات توارث اتوزومي غالب………………………………………………………………

هموزيگوت هاي صفات اتوزومال غالب…………………………………………………….

فنوتيپ هاي محدود به جنس در بيماري اتوزومي……………………………………….

توارث وابسته به X…………………………………………………………………………………

توارث وابسته به X مغلوب………………………………………………………………………

مشخصات توارث وابسته به X مغلوب……………………………………………………….

موزائيسم……………………………………………………………………………………………….

موزائيسم سوماتيك (غيرجنسي)……………………………………………………………….

توارث مادري موتاسيون هاي ميتوكندريايي…………………………………………………

فصل 4: اساس ژنتيك سلولي باليني………………………………………………………..

معرفي سيتوژنتيك………………………………………………………………………………….

شناسايي كروموزوم…………………………………………………………………………………

اختلالات كروموزومي……………………………………………………………………………..

اختلال در تعداد كروموزوم‌ها……………………………………………………………………

تري پلوئيد و تتراپلوئيد……………………………………………………………………………

آناپلوئيد………………………………………………………………………………………………..

فصل 5: بيماري هاي ژنتيكي………………………………………………………………….

بيماري آلزايمر……………………………………………………………………………………….

ژنتيك و سرطان……………………………………………………………………………………..

زيست شناسي سرطان……………………………………………………………………………..

اساس ژنتيكي سرطان……………………………………………………………………………..

سرطان در خانواده…………………………………………………………………………………..

سرطان و محيط………………………………………………………………………………………

تراتوژن ها……………………………………………………………………………………………..

سرطان ارثي پستان و تخمدان……………………………………………………………………

كانسر فيزيولوژي ارثي كلون…………………………………………………………………….

بيماري سيستيك فيبروزيس……………………………………………………………………..

بيماري هيپركلسترولمي خانوادگي…………………………………………………………….

ديابت شيرين وابسته به انسولين………………………………………………………………..

ديابت شيرين غيروابسته به انسولين……………………………………………………………

سندرم مارفان…………………………………………………………………………………………

سندرم ترنر……………………………………………………………………………………………

ساختمان و عملكرد هموگلوبين………………………………………………………………..

هموگلوبين هاي انسان و ژنهاي آنها………………………………………………………….

ناهنجاري هاي هموگلوبين در انسان………………………………………………………….

هموگلوبين لپور……………………………………………………………………………………..

انواع ديگر هموگلوبين……………………………………………………………………………..

كم خوني كولي………………………………………………………………………………………

كم خوني سلول داسي شكل……………………………………………………………………..

گالاكتوزميا…………………………………………………………………………………………….

هيبرفنيل آلانينمي……………………………………………………………………………………

ديگر ناهنجاري هاي ژنتيكي و نقص هاي زمان تولد…………………………………..

هموسيستئين يوريا………………………………………………………………………………….

سندرم داون……………………………………………………………………………………………

افتادگي دريچه ميترال………………………………………………………………………………

بيماري ويلسون………………………………………………………………………………………

صلبيه آبي………………………………………………………………………………………………

سولفوسيتسين يوريا………………………………………………………………………………..

شكاف سقف دهان………………………………………………………………………………….

اسپينا بيفيدا……………………………………………………………………………………………

فلج مغزي……………………………………………………………………………………………..

اطلاعات كلي در مورد ژنها، تغذيه و بيماري ها…………………………………………..

طرح ژنوم محيطي………………………………………………………………………………….

نقش تغذيه از ديدگاه ژنتيك…………………………………………………………………….

كمبود ويتامين ممكن است عامل ايجاد جهش ژن شود…………………………………

ژنتيك و برنامه هاي رژيمي……………………………………………………………………..

چگونه بيماري هاي ژنتيكي بر روي نيازهاي تغذيه اي تأثير مي گذارند…………

تفاوت بين بي‌نظمي‌هاي محض ژنتيكي و بي‌نظمي‌هاي چند علتي…………………

تغيير ژنتيك و تغذيه در رابطه با بيماري هاي قلبي و عروقي…………………………

چگونگي تأثير رژيم غذايي بر روي فرآيندهاي فيزيولوژيكي بدن…………………..

وزن بدن و ژنتيك…………………………………………………………………………………..

جهت دانلود کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
:: برچسب‌ها: دانش ژنتیک , زادشناسی ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آبان 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : asad

زمينه پژوهش
اختلالات انعقادي   ارثي پلاسما بعلت نقص در يك پروتئين انعقادي پديد مي آيد. دو اختلال وابسته به كروموزوم X يعني فقدان عوامل VIII و IX مسئول اكثر موارد اين اختلالات مادرزادي مي باشند. اين بيماران در معرض خونريزي شديد و ناتواني مزمن بوده، نيازمند درمانهاي طبي اختصاصي هستند (هاريسون، 2001، ص 239).
هموفيلي   اختلال ارثي بصورت كاهش يا فقدان فاكتور VII (يكي از پروتئينهاي مسئول تشكيل لخته در پلاسما) مي باشد كه منجر به هموفيلي A مي شود نوع ديگر آن، هموفيلي نوع B است كه در اثر كاهش فاكتور IX بوجود مي آيد (گيلبرت  ، 2001، ص 672).
سطح فاكتور انعقادي VIII و IX در حالت نرمال بين 120-50% مي باشد. هموفيلي بر اساس سطح پلاسمايي فاكتور انعقادي به سه نوع،  هموفيلي شديد   (سطح فاكتور كمتر از 1% حد نرمال)، متوسط   (5-1%) و خفيف   (25-5%) تقسيم مي شود (چودهري  ، 2000، ص 45).
اگر چه درمان موثر بيماري هموفيلي به دهه اخير مربوط مي شود ولي هموفيلي در جهان كهن نيز شناخته شده بود. قديمي ترين دست نوشته ها در مورد چگونگي ظهور بيماري هموفيلي مربوط به متن هاي يهودي در قرن دوم ميلادي است. هموفيلي به عنوان بيماري سلطنتي  ناميده مي شود زيرا اعضاي خانواده هاي اصيل در اروپا به آن مبتلا بودند. در اجداد ملكه ويكتوريا   هيچ سابقه اي از هموفيلي نبوده است اما پس از تولد پسرش لئوپلد  در سال 1853 كه مبتلا به هموفيلي بود معلوم شد كه ملكه ويكتوريا  ناقل هموفيلي بوده و ايجاد بيماري در او در اثر جهش  ژنتيكي بوده است. ژن بيماري توسط دختران ملكه در خاندان سلطنتي روسيه، آلمان و اسپانيا نير انتقال يافت (اسدي، 1380، ص 27).
طبق برآوردهاي كلي از هر ده هزار نوزاد پسر يك نفر مبتلا به هموفيلي است.
حدود سه هزار بيمار هموفيل نوع A و حدود 750 هموفيل نوع B در كشور ما وجود دارد (شريفيان، 1378، ص 29).

فهرست مطالب
عنوان                                                                                                     صفحه

زمينه پژوهش ………………………………………………………………………………………. 2

بيان مسئله پژوهش ……………………………………………………………………………….. 10

اهداف پژوهش …………………………………………………………………………………….. 10

الف ) اهداف كلي …………………………………………………………………………………. 10

ب ) اهداف ويژه …………………………………………………………………………………… 10

فرضيه هاي پژوهش ……………………………………………………………………………… 11

تعريف واژه ها ……………………………………………………………………………………… 11

پيش فرضهاي پژوهش ………………………………………………………………………….. 13

محدوديت هاي پژوهش ………………………………………………………………………… 14

الف ) محدوديت هاي خارج از اختيار پژوهشگر ……………………………………….. 14

ب ) محدوديت هاي در اختيار پژوهشگر …………………………………………………. 14

اهميت پژوهش …………………………………………………………………………………….. 15

منابع فارسي …………………………………………………………………………………………. 17

منابع خارجي ……………………………………………………………………………………….. 19

چارچوب پنداشتي…………………………………………………………………………………. 21

مروري بر مطالعات………………………………………………………………………………… 49

منابع فارسي………………………………………………………………………………………….. 58

منابع خارجي………………………………………………………………………………………… 60

روش پژوهش ………………………………………………………………………………………. 63

نوع پژوهش………………………………………………………………………………………….. 63

جامعه پژوهش………………………………………………………………………………………. 64

نمونه پژوهش……………………………………………………………………………………….. 64

روش نمونه گيري ………………………………………………………………………………… 65

مشخصات واحدهاي مورد پژوهش…………………………………………………………… 66

محيط پژوهش………………………………………………………………………………………. 66

روش گردآوري داده ها…………………………………………………………………………… 67

ابزار گردآوري داده ها ……………………………………………………………………………. 67

اعتبار علمي ابزار …………………………………………………………………………………… 68

اعتماد علمي ابزار…………………………………………………………………………………… 68

نحوه استفاده از ابزار……………………………………………………………………………….. 69

نوع و مشخصات داده ها ………………………………………………………………………… 70

نحوه تجزيه و تحليل داده ها …………………………………………………………………… 70

ملاحظات اخلاقي………………………………………………………………………………….. 72

منابع فارسي…………………………………………………………………………………………….. 73

منابع خارجي………………………………………………………………………………………… 74

نتايج پژوهش………………………………………………………………………………………… 159

بحث و بررسي يافته ها…………………………………………………………………………… 159

نتيجه گيري نهايي………………………………………………………………………………….. 183

كاربرد يافته هاي پژوهش………………………………………………………………………… 186

پيشنهادات براي پژوهش هاي بعدي…………………………………………………………. 188

منابع فارسي………………………………………………………………………………………….. 190

منابع خارجي………………………………………………………………………………………… 191

 

جهت دانلود کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
:: برچسب‌ها: بیمار هموفیلی , نگرش بیماران , تاثیر آموزش , بررسی تاثیر آموزش ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آبان 1393 | نظرات ()