نوشته شده توسط : asad

فهرست مطالب:

نصب فايلهاي نمونه بر روي كامپيوتر. 1

مروري بر Asp. NET. 1

NET framework. 2

SQL srver 2000. 2

زبانها و ابزارهاي زبان.. 4

Nopepad . NET. 4

Visual studio. NET. 5

معماري ASP. NET. 6

چه چيزي در ASP.NET وجود دارد. 6

NoPE pad. NET. 8

ايجاد يك داير كتوري مجازي.. 9

فصل دوم / استفاده از ابزارهاي برنامه نوسي ASP. NET. 10

مهم. 10

Visual studio. NET. 11

ايجاد يك صفحه جديد (Web From) ASP.NET. 13

افزودن كنترل ها15

برنامه هاي كاربردي وب ASP.NET. 16

فرم هاي وب ASP. NET. 17

پنجره ها18

نكته. 21

نوارهاي ابزار. 23

نكته. 23

Menus (منوها )25

نكته. 27

OPTINS (گزينه ها)28

ايجاد يك برنامه كاربردي وب Visual Basic . NEP  ASP. NEP. 28

ايجاد يك برنامه كاربردي وب با NET SDK.. 29

ايجاد يك ريشه برناكه كاربردي.. 29

ايجاد زير دايركتوري ها32

ايجاد صفات aspx. 33

مجوزهاي دسترسي.. 33

نكته. 35

انتخاب يك زبان براي صفحه (زبان صفحه)36

نكته. 36

فعال سازي وضعيت Session. 38

فعال سازي وضعيت Session در Visual studio . NET. 39

توصيه هايي براي وضعيت Session. 40

ذخيره وضعيت Session در SQL Server. 41

منابع:44

جهت دانلود فایل کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
:: برچسب‌ها: آموزشگاه کامپیوتر , سایت آموزشگاه کامپیوتر , طراحی سایت , طراحی سایت آموزشگاه , طراحی سایت آموزشگاه کامپیوتر ,
:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : asad

مقدمه

شرکت ماکرومدیا (تولید کننده Flash) درارائه شعار زیر در مورد نرم افزار Flash به هیچ وجه اغراق نکرده است: «استانداری حرفه ای برای تولید موثر ترین محصولات وب». برای اطمینان از صحت این شعار کافی است از برخی از سایت هایی که توسط Flash تولید شده اند، دیدن کنید. Flash این قابلیت را ارزانی شما می کند که با استفاده از تصاویر گرافیکی، انیمشین، صوت و تعامل، بتوانید مخاطب سایتهای خود را تحریک کرده، سرگرم نموده و حتی در صورت لزوم او را آموزش دهید.

آمار دقیق شرکت ماکرومدیا نشان می دهد که بیش از صدها میلیون نفر از کاربران وب در سراسر جهان، نرم افزار رایگان Flash Player را (که برای مشاهده متحرک  مورد نیاز می باشد). در کامپیوترهای خود نصب کرده اند. همین موضوع بیانگر مخاطبین بسیار زیاد این نرم افزار و میزان موفقیت شگفت آور آن می باشد. نرم افزار Flash یکی از معروفترین محصولات شرکت نرم افزاری ماکرومدیا می باشد که مهمترین کارکرد آن تولید نمایش های متحرک قابل ارائه در وب می باشد.

با کمک امکانات موجود در این نرم افزار می توانید از ساده ترین نمایش ها گرفته تا پیش رفته ترین و جذاب ترین آن ها را با حداقل زحمت تولید کنید. از یک دیدگاه، کاربران Flash را به دو دسته کاربران هنرمند و کاربران برنامه نویس تقسیم    می کنند. هر چند در طول مطالعه ی این کتاب خواهید دید که این نوع دسته بندی از جهاتی خدشه پذیر می باشد، اما به هر حال بر طبق آن، کاربرانی را که فقط از امکانات داخلی Flash برای تولید نمایش های خود استفاده کرده و بیشتر ماهیت طراح دارند تا برنامه نویس، کاربران هنرمند می نامند.

اما کاربرانی که علاوه بر امکانات معمول Flash، در به کار گیری زبان برنامه نویسی Action Script ( زبان برنامه نویسی داخل Flash) نیز تبحر داشته و از آن در جهت نیل به اهداف خود در Flash بهره می گیرند، کاربران برنامه نویس نامیده می شوند. در کتاب حاضر ضمن اینکه کلیه ابزارها و امکانات داخلی Flash را خواهید آموخت، با زبان برنامه نویسی Action Script و نحوه استفاده از آن در جهت نیل به اهداف خود نیز آشنا خواهید شد.

فصل اول

ایجاد عناصر گرافیکی اولیه مورد نیاز جهت تولید انیمیشن

تصاویر گرافیکی برداری، در مقابل تصاویر گرافیکی طرح بیتی

تصاویر گرافیکی برداری با توجه به نحوه ذخیره شدنشان توسط کامپیوتر، دارای مشخصه های ویژه ای می باشند. هر فایل گرافیکی برداری حاوی یک رابطه ریاضی برداری برای بازسازی تصویر در صفحه نمایش می باشد. برای مثال، یک دایره حاوی اطلاعاتی از قبیل شعاع، ضخامت خط و رنگ می باشد.

کلیه آیتمهای گرافیکی که در محیط Flash تولید می کنید، از نوع برداری هستند. عناصر گرافیکی برداری دارای دو فایده می باشند: کوچک ماندن حجم فایل ( و در نتیجه بارگذاری سریعتر در وب) و امکان مقیاس دهی به تصاویر و تغییر دادن ابعاد بدون افت کیفیت (برای مثال، اگر یک دایره را چندن برابر بزرگ یا کوچک کنید، باز هم یک دایره خواهد بود).

در عین اینکه تصاویر گرافیکی برداری دارای ویژگیهای مثبت و اهمیت فراوانی می باشند، اما باید به اشکالات  آنها نیز توجه کنیم: تصاویر گرافیکی برداری برای نمایش یافتن در صفحه نمایش مستلزم محاسبه و کار بیشتری توسط کامپیوتر کاربر خواهند بود (زیرا نمایش آنها مستلزم انجام محاسبات ریاضی زیادی است).

 همچنین تصاویر گرافیکی برای اغلب به صورت «کامپیوتری» و بریده بریده رویت می شوند. زیرا این تصاویر گرافیکی اغلب تمایل به نمایش یافتن به صورت اشکال هندسی دارند. هر دو اشکال فوق الذکر در مورد تصاویر گرافیکی برداری قابل رفع شدن هستند، اما آگاه بودن از آنها لازم می باشد.

فهرست مطالب

 عنوان                                                                                                 صفحه

مقدمه                                                                                                            1

فصل اول :  ایجادعناصر گرافیکی اولیه موردنیازجهت تولید انیمیشن                 3

فصل دوم : اعمال تکنیکهای پیشرفته ترسیم درFlash

فصل سوم : استفاده ازکتابخانه برای تولید اجزای موردنظر                               41

فصل چهارم : متحرک سازی درFlash

فصل پنجم : طراحی صفحات وب با Frontpage2000

فصل ششم : تقسیم صفحه به قاب های مجزا                                                      182

فصل هفتم : استفاده ازگرافیک                                                                           191

فصل هشتم : متحرک سازی یک صفحه وب                                                        205

فصل نهم : انتشارونگهدا ری ازوب                                                                    214

فصل دهم : وب تان رابه روزنگه دارید                                                  222

منابع ومأخذ                                                                                                         282

 

جهت دانلود فایل کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
:: برچسب‌ها: flash , frontpage , طراحی سایت , طراحی سایت با flash , طراحی سایت با flash و frontpage , طراحی سایت با frontpage ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : asad

چکيده

همان طور که از نام پروژه پیداست ما به دنبال طراحی یک سیستم برگزاری آزمون بصورت آنلاین هستیم، برنامه ای که بتواند این امکان را در اختیار اساتید، معلمان و یا هر نهاد وسازمانی که به دنبال برگزاری آزمون بصورت الکترونیکی، سریع ،آسان ، ارزان و ایمن باشد، فراهم سازد. بدیهی است که کنترل و هدایت قسمت های مختلف سیستم در اختیار سطوح مختلف دسترسی می باشد که توسط طراح پیاده سازی شده است و با تغییر آن می توان عملکرد سیستم را بر حسب نیاز تغییر داد. این پروژه می تواند کاربردهای وسیعی داشته باشد و در زمینه های گوناگون مورد استفاده قرار بگیرد و با کاهش هزینه های برگزاری آزمون، سهولت و امنیت برگزاری یک آزمون را تضمین نماید. با توجه به اینکه انجام این کار نیازمند اطلاعات پایه ای از عملکرد این گونه سیستم ها وکارهای انجام شده در این زمینه بود، تحقیق و جمع آوری اطلاعات در این زمینه را آغاز کردم. بعد از جمع آوری اطلاعات مورد نیاز پروژه را به چند گام و هر گام را به فازهای کوچکتر تقسیم نموده و مرحله به مرحله کار را جلو بردم. آنچه در این مختصر آمده توضیحاتی در مورد سیستم ، تعریف ، اصول کار و شرح قسمت های مختلف سیستم، چگونگی پیاده سازی قسمتهای مختلف و الگوریتم های مربوطه می باشد.

فهرست مطالب
عنوان    صفحه
مقدمه ………………………………………………………………………    1
فصل يکم -  نگاه کلی به سیستم های مدیریت آزمون آنلاین……………………………………     3
1-1-  سیستم هایOTMS  و ویژگی آنها‏ ………………………………………………….     3
1-2- شروع به کار و موانع موجود بر سر راه……………………… ………………………..     4
1-3- مشخصات اولیه سیستم………………. ………………….. …………………….    5
فصل دوم- بانک اطلاعاتی……………………………………………………………..    7
2-1- MYSQL ……………………………………………………………………
2-1-1- انتخاب پایگاه داده و برتری های MYSQL  ……………………………. ….
2-1-2- رقبای اصلی MYSQL  ……………………………………………………… ….
2-2- طراحی بانک اطلاعاتی آزمون ……………………………….. ………………..    11
فصل سوم- زبان برنامه نویسی PHP…………………………….. ………………. ……
3-1- PHP…………………………………….. ……………….. ……….
3-1-1- بررسی قابلیت های PHP………………………………………………………….
3-1-2- مقایسه  PHP با سایر زبان ها……………………………………………………    19
3-1-3- معایب PHP…………………………………………………………………….
3-2- Form Validation………………………………………………………….
3-3- استفاده از Sessionها…………………………………… ……  27

فصل چهارم- آشنائی با سیستم مورد نظر………………………………………………
4-1- روند کلی برگزاری آزمون…………………………………………………
4-2- آموزش گام به گام کار با سیستم……………………………………….. …………
4-2-1- بخش مدیریت(مدیر سیستم)……………………………………………….
4-2-2- بخش مدیریت(مربی)…………………………………………..
4-2-3- بخش داوطلبان……………………………………………….
منابع

فهرست شکلها
عنوان    صفحه
شکل 2-2- جداول بانک اطلاعاتی و روابط بین آنها …………………………………………………..    11
شکل 3-2- Form Validation ……………………………………………………………….    27
شکل 3-3- استفاده از Sessionها‏ ……………………………………………. ……………    32
شکل 4-2- بخش مدیریت……………………………………………………………………..    36
شکل 4-2-1- آزمون های موجود……………………………. …………………………………    37
شکل 4-2-2- بخش مدیریت(مربی)………………………………………………………………    38
شکل 4-2-2- افزودن آزمون………………………………………………………………….    39
شکل 4-2-2- افزودن سوالات………………………………………………………………….    40
شکل 4-2-3-بخش داوطلبان………………………………………………………………………    41
شکل 4-2-3- مشخصات آزمون…………………………………………………………    42
شکل 4-2- 3- آغاز آزمون………………………………………………………………….    43
شکل 4-2-3- نتایج آزمون………………………………………………………………        44

فهرست جدولها
عنوان    صفحه
جدول1-2- شروع به کار و موانع موجود بر سر راه………………………………………………………………………………………………..    5

 

جهت دانلود فایل کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
:: برچسب‌ها: e-test , طراحی سیستم , طراحی و پیاده سازی , طراحی و پیاده سازی یک سیستم , پیاده سازی , پیاده سازی سیستم , پیاده سازی یک سیستم ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : asad

مقدمه
هم اکنون اینترنت با رشد فزاینده ای به پیش می رود و امکانات متعدد وپیشرفت آن انسان را متحیر می سازد با توجه به نیاز سازمان های مختلف برای انجام امور مدیریت کارهای خود تحت وب و همچنین  رفع مشکلاتی از قبیل حجیم بودن بایگانی ودسترسی به اسناد گذشته ،… از این رو تصمیم به طراحی و پیاده سازی چنین نرم افزاری گرفتیم ، که مزیت عمده این پروژه استفاده از کاغذ و با بردن سرعت انجام کارها  در سیستم مدیریت  است
این پروژه در 2 قسمت طراحی و پیاده سازی شده است:
انجام شده و دیاگرام های آن بوسیله Uml قسمت اول : تجزیه و تحلیل سیستم است که این قسمت با نرم افزار Visio
طراحی گردیده است.
قسمت دوم :طراحی و پیاده سازی نرم افزار سیستم مدیریت تحت وب می باشد که با زبان برنامه نویسی ASP.NET   کد نویسی گردیده است.
این پروژه برای اجرا به سایت شرکت سوپر کامپیوتر لینک گردیده است
این پایان نامه شامل چهار فصل است که در فصل اول مفاهیم  استفاده شده در پروژه پرداخته شده است ،در فصل دوم به شرح امکانات و محدودیت های سیستم و در فصل سوم تجزیه و تحلیل سیستم و در فصل چهارم  به پیاده سازی سیستم پرداختیم.

فهرست مطالب
عنوان                                                                                                                              صفحه
مقدمه…………………………………………………………………………………………. 1
فصل اول – مفاهیم استفاده شده در پروژه……………………………………………………. 2
1-1-برنامه نویسی لایه ای………………………………………………………………… 2
1-1-1-برنامه چند لایه چیست؟…………………………………………… 2
1-1-2-مزیت برنامه چند لایه ……………………………………………………………4
presentation1-1-3-انتخاب لایه………………………………………………… 4
Business logic1-1-4-انتخاب لایه…………………………………………………. 5
Data access1-1-5-انتخاب لایه……………………………………………… 5
Data lager1-1-6-انتخاب لایه………………………………………………. 5
1-1-7-ارسال داده از یک لایه به لایه  دیگر……………………………………….. 6
1-2-پیشینه………………………………………………………………………….. 6
1-3-سیر تکامل زبان های برنامه نویسی تحت وب……………………………………. 8
) چیست؟……………………………………………………….. 9Ajax 1-4-ای جکس (
1-5-مکانیزم ای جکس………………………………………………………………… 12
فصل دوم – شرح امکانات و محدودیت های سیستم……………………………. 13
2-1-چشم انداز…………………………………………………………. 13
2-1-1-شرح مساله…………………………………………………… 13
2-1-2-شرح عملیات…………………………………………………………. 13
2-1-3-مخاطبین سیستم……………………………………………………………… 15
2-1-4-محدودیت ها…………………………………………………………………….. 15
2-2-مستند واژه نامه……………………………………………………………. 16
2-3-مفاهیم سیستم گزارش گیری…………………………………………………… 16
فصل سوم – تجزیه و تحلیل سیستم…………………………………………………….. 18
3-1-تعریف مساله……………………………………………………………………… 18
3-2-امکان سنجی…………………………………………………………………………. 19
3-2-1-امکان سنجی منطقی………………………………………………………………. 19
3-2-2-امکان سنجی فیزیکی…………………………………………………………19
3-2-3-امکان سنجی فرهنگی……………………………………………………. 19
3-2-4-امکان سنجی اقتصادی…………………………………………………………… 20
Iteration plan3-3-طرح تکرار ………………………………………………………. 20
Class diagram3-4-نمودار های کلاس ………………………………………….. 21
3-4-1-توضیحات کلاس……………………………………………………………………….. 22
Uml 3-5-نمودار های……………………………………………………………………. 31
فصل چهارم – پیاده سازی سیستم……………………………………………………………….. 38
4-1-نگاهی به اجزای پروژه در ویژوال استودیو………………………………………………… 38
4-2-جداول استفاده شده در پایگاه داده…………………………………………………………… 43
4-2-1-نمای کلی از جدول های موجود………………………………………………….. 43
4-3-توضیح جداول بانک اطلاعاتی………………………………………………………… 44
Anbar 4-3-1-جدول……………………………………………………………………………….. 44
Anbar 14-3-2-جدول…………………………………………………………………………… 45
Anbargardani 4-3-3-جدول……………………………………………………………….. 45
Bime 4-3-4-جدول…………………………………………………………………. 47
check4-3-5-جدول……………………………………………………………………. 48
fish4-3-6-جدول………………………………………………………………….. 49
Crash code4-3-7-جدول……………………………………………………………. 50
Etelaeie 4-3-8-جدول………………………………………………………………… 50
Factor 4-3-9-جدول……………………………………………………………… 51
Factor num4-3-10-جدول………………………………………………….. 52
Good price4-3-11-جدول…………………………………………………… 53
kala4-3-12-جدول………………………………………………………………. 54
Mojoody 4-3-13-جدول……………………………………………………………….. 55
Kargoziny 4-3-14-جدول…………………………………………………………. 55
Khadamat pas az forosh4-3-15-جدول……………………………………….. 56
Boff 4-3-16-جدول……………………………………………………………………………………. 57
Kharid_forosh4-3-17-جدول………………………………………………………………………. 58
Pass 4-3-18-جدول…………………………………………………………………………………… 58
Tashilat 4-3-19-جدول………………………………………………………………………………. 59
Tashilat etaie4-3-20-جدول…………………………………………………………………….. 60
Tavoun request4-3-21-جدول…………………………………………………………. 61
Tavoun 4-3-22-جدول……………………………………………………………….. 61
Units 4-3-23-جدول………………………………………………………………………….. 62
Validation 4-3-24-جدول……………………………………………………………. 63
4-4-نتایج پیاده سازی………………………………………………………………. 64
منابع و مراجع…………………………………………………………… 66

فهرست شکلها
عنوان                                                                                                    صفحه
Ajax شکل 1-1- معماری…………………………………………….8
شکل 3-1-نمودار طرح تکرار………………………………………… 20
شکل 3-2-نمودار کلاس ها………………………………….. 21
dateشکل 3-3-نمودار کلاس……………………………………………. 23
constringشکل 3-4-نمودار کلاس……………………………………………………. 23
Chang color شکل3-5- نمودار کلاس   ………………………………………….23
All unitsشکل 3-6-نمودار کلاس…………………………………………………. 24
25branchidشکل 3-7-نمودار کلاس………………………………………………………
25Accountingشکل 3-8-نمودار کلاس…………………………………………………..
25presianmailشکل 3-9-نمودار کلاس………………………………………………
25inventoryشکل 3-10-نمودار کلاس…………………………………………………………….
exportشکن 3-11-نمودار کلاس………………………………………………………… 26
Gview colorشکل 3-12-نمودار کلاس…………………………………………………………. 27
shoppingشکل 3-13-نمودار کلاس…………………………………………………………… 27
shwinشکل 3-14-نمودار کلاس………………………………………………………………. 28
resultشکل 3-15-نمودار کلاس……………………………………………………………………… 27
warrantingشکل 3-16-نمودار کلاس…………………………………………………………………. 29
Unit infشکل 3-17-نمودار کلاس……………………………………………………………………. 29
Print helperشکل 3-18-نمودار کلاس……………………………………………………. 30
randomidشکل 3-19-نمودار کلاس………………………………………………………. 30
Get nameشکل 3-20-نمودار کلاس…………………………………………………. 30
Organization chartشکل 3-21-…………………………………………………. 32
Use case:modiriyatشکل 3-22-……………………………………………………………. 33
Use case:anbardar , forosh , kharidشکل 3-23-……………………………………. 34
Use case:tavouni , kargoziniشکل 3-24-…………………………………………. 35
Use case:hesab dariشکل 3-25-…………………………………………………… 36
……………………………… 37Use case:sandogh refah , khadamatشکل 3-26-
شکل 4-1-…………………………………………………………………………….. 39
شکل 4-2-…………………………………………………………………………….. 40
شکل 4-3-……………………………………………………………………………………. 42
شکل 4-4-………………………………………………………………………………….. 43

فهرست جداول
عنوان                                                                                                                                              صفحه
“…………………………………………………………………. 44anbarجدول 4-1-”
“…………………………………………………………………………….. 45Anbar 1جدول 4-2-”
“……………………………………………………………………. 46abargardaniجدول 4-3-”
“…………………………………………………………………………………. 47bimeجدول 4-4-”
“……………………………………………………………………………….. 48checkجدول 4-5-”
“…………………………………………………………………………………. 49fishجدول 4-6-”
“…………………………………………………………………….. 50Crash codeجدول 4-7-”
“……………………………………………………………………………….. 51etelaeieجدول 4-8-”
“…………………………………………………………………………….. 52factorجدول 4-9-”
“……………………………………………………………………………………… 52Factor numجدول 4-10-”
“………………………………………………………………………………………. 53Good priceجدول 4-11-”
“………………………………………………………………………………………………………. 54kalaجدول 4-12-”
“……………………………………………………………………………. 55mojoodyجدول 4-13-”
“…………………………………………………………………………………………. 56kargozinyجدول 4-14-”
“…………………………………………………………………. 57Khadamat pas az foroshجدول 4-15-”
“……………………………………………………………………………………. 57Boffجدول 4-16-”
“…………………………………………………………………………….. 58Kharid_foroshجدول 4-17-”
“………………………………………………. 59passجدول 4-18-”
“…………………………………………………………………………………. 60tashilatجدول 4-19-”
“……………………………………………………………………………… 60Tashilat etaieجدول 4-20-”
“………………………………………………………………………. 61Tavoun requestجدول 4-21-”
“………………………………………………………………………………………… 62tavounجدول 4-22-”
“………………………………………………………………………………………… 63unitsجدول 4-23-”
“……………………………………………………………………………………… 64validationجدول 4-24-”

 

جهت دانلود فایل کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
:: برچسب‌ها: سیستم مدیریت , سیستم مدیریت تحت وب , شرکت سوپر کامپیوتر , مدیریت تحت وب , مدیریت تحت وب شرکت ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : asad

پیشگفتار

پیشرفت تکنولوژی سیستم های مدیریت پایگاه داده ها ، با توسعه تکنولوژی های محاسبات توزیع شده وپردازش های موازی همگام شده است. نتیجه این همگامی ، سیستم های مدیریت پایگاه داده های توزیع شده و موازی است .سیستم های پایگاهی توزیع شده ، مجموعه ای از چندین پایگاه داده های  منطقاً مرتبط است که دریک شبکه کامپیوتری گسترده شده اند .

اینگونه از سیستم های پایگاهی در عین دارا بودن مزایایی همچون :

 ü     سازگاري و هماهنگي با ماهيت سازمان هاي نوين

ü     كارايي بيشتر در پردازش داده ها به ويژه در پايگاه داده هاي بزرگ

ü     دستيابي بهتر به داده ها

ü     اشتراك داده ها

ü     افزايش پردازش موازي

ü     كاهش هزينه ارتباطات

ü     تسهيل گسترش سيستم

ü     استفاده از پايگاه داده هاي از قبل موجود.

 دارای معایبی نیز  می باشد. از جمله معایب آن می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

 ü     پيچيدگي طراحي سيستم

ü     پيچيدگي پياده سازي

ü     كاهش كارايي در برخي موارد

ü     هزينه بيشتر

ü     مصرف حافظه بيشتر

معماري توزيع شده براي پايگاه داده ها ، با وجود اينكه مزاياي سيستم هاي پايگاهي را با مزاياي سيستم هاي توزيع شده يكجا مي كند ، ولي مسائل و مشكلات خاص خود را دارد. آنچه قابل يادآوري است اين كه ، انتخاب نوع معماري براي ايجاد نرم افزار كاربردي ،بايد كاملاً حساب شده باشد. اين انتخاب بايد بهترين حالت ممكن براي پاسخگويي به نياز هاي كاربران را داشته و در عين حال از نظر كارايي در حد مطلوبي قرار داشته باشد.

مطالعات نظري.. 7

فصل اول. 8

1.                  سيستم پايگاهي توزيع شده 9

تعاريف… 9

2.                  مزايا و معايب سيستم پايگاهي توزيع شده 13

2.1.                   مزايا: 14

2.2.                   معايب: 14

3.                  چند سيستم نمونه. 14

4.                  يك اصل بنيادي.. 15

5.                  دوازده قاعده فرعي.. 17

5.1.                   خود مختاري محلي.. 17

5.2.                   عدم وابستگي به يك مانه مركزي.. 18

5.3.                   استمرار عمليات… 18

5.4.                   استقلال از مکان ذخيره سازي.. 19

5.5.                   استقلال از چگونگي پارسازي داده ها 19

5.6.                   استقلال ازچگونگي نسخه سازي داده ها 22

5.7.                   پردازش در خواست هاي توزيع شده 24

5.8.                   مديريت تراكنش هاي توزيع شده 24

5.9.                   استقلال از سخت افزار. 25

5.10.                 استقلال از سيستم عامل.. 25

5.11.                 استقلال از شبكه. 25

5.12.                 استقلال از DBMS. 26

6.                  پايگاه داده هاي توزيع شده همگن و ناهمگن.. 26

7.                  مشکلات سيستم هاي توزيع شده 26

7.1.                   پردازش در خواست… 27

7.2.                   مديريت كاتالوگ… 30

7.3.                   انتشار بهنگام سازي.. 33

7.4.                   كنترل ترميم. 34

7.5.                   كنترل همروندي.. 36

8.                  گدار. 38

9.                  مقايسه سيستم هاي مشتري/خدمتگزار با سيستم هاي توزيع شده 40

10.                خلاصه. 41

11.                نتيجه گيري.. 42

فصل دوم. 43

1.                  سيستم هاي پايگاه داده هاي توزيع شده و موازي.. 44

2.                 توازي بين درخواست ها 46

3.                  نگاهي دقيقتر به تکنولوژي پايگاه داده هاي توزيع شده وموازي.. 51

3.1.                   سطح و نوع توزيع شدگي داده ها ومسئوليت ها در  DDBMSهاي مختلف…. 52

3.2.                   پردازش و بهينه سازي درخواست… 55

3.3.                   کنترل همروندي (Concurency control) 63

3.4.                   پروتکل هاي قابليت اطمينان. 67

4.                  خلاصه. 77

5.                 نتيجه گيري.. 78

فصل سوم. 79

1.                 تاريخچه. 80

2.                 جنبه هاياوراکل براي سيستم هاي توزيع شده 82

3.                 خطوط اتصال پايگاه داده ها 82

3.1.                   رده بندي database link بر اساس نحوه برقراري ارتباط.. 83

ضرورت استفاده از database link ها 83

3.2.                   بکارگيري اسامي سراسري پايگاه داده هادر database link ها 84

3.3.                   نامگذاري database link ها 85

3.4.                   گونه هاي مختلف database link. 85

3.5.                   مقايسه کاربران ِ گونه هاي مختلف database link ها 86

3.6.                   مثال هايي از تعريف database link در سيستم هاي توزيع شده پايگاه داده ها 87

4.                 عمليات روي داده هاي ذخيره شده در پايگاه داده هاي توزيع شده اوراکل.. 88

فصل چهارم. 89

1.                  توزيع داده ها 90

1.1.                   استراتژي هاي توزيع داده ها 90

1.2.                   تخصيص داده ها 91

1.3.                   طرح توزيع و تخصيص مناسب براي DDB خوابگاه دانشگاه شهيد بهشتي.. 91

1.4.                   انتخاب طرح توزيع DDB خوابگاه دانشگاه شهيد بهشتي.. 91

 

جهت دانلود فایل کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
:: برچسب‌ها: طراحی و پیاده سازی , طراحی و پیاده سازی پایگاه داده , طراحی پایگاه داده , پایگاه توزیع شده همگن , پایگاه داده توزیع شده , پایگاه داده همگن , پیاده سازی پایگاه داده ,
:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : asad

چکیده

 در این گزارش به بررسی چگونگی پیاده سازی یک فروشگاه بازیهای کامپیوتری تحت وب (به صورت سایت اینترنتی) با نام انتزاعی  فروشگاه الکترونیکی بازیهای کامپیوتری (Game-Shop) پرداخته می شود و در حین توضیح نحوه ی پیاده سازی، با ارائه ی جزئیات کامل و کدها که در محیط .NET 2005 و به زبان2  ASP.NET (با کدهای VB.NET) نوشته شده، به خواننده برای ایده گرفتن از بخشهای مختلف آن در طراحی و پیاده سازی سایتی مشابه کمک می شود. در ادامه امکانات ویژه فروشگاه بازیهای کامپیوتری مورد بررسی قرار می گیرد.

 1-   مقدمه

 توسعه ی روز افزون شبکه ی اینترنت در دو دهه ی اخیر و پیشرفت چشم گیر آن در دنیا، و حرکت از دنیایی با تعاملات رو در رو يا چهره به چهره به سمت دنیایی الکترونیکی و دیجیتالی و تعاملات مجازي، بر تمام شاخه های زندگی بشر تاثیر گذاشته و تغییر عادات در زندگی روزمره و تغییر نحوه ي زندگی مردم را درپی داشته است. امروزه با فشرده تر شدن بافت شهر ها و به تبع آن افزايش تراكم جمعيت، حركت مردم در سطح شهر به كاري وقت گير تبديل شده. فرهنگ زندگي در اينگونه جوامع نيز رفته رفته به سمتي تغيير مي يابد كه مردم ترجيح مي دهند سفرهاي درون شهري خود را به حداقل ممكن كاهش دهند و نيازهاي روزمره خود را با روشهايي نوين تامين نمايند. البته تامين نيازها با روشهاي جديد،‌ امكانات و زيرساختهاي جديد را نيز طلب مي كند.

در کشور ما نیز با جا افتادن روز افزون فرهنگ استفاده از كامپيوتر و اينترنت،‌ اين امكان يكي از زير ساختهاي مهم بالقوه در اين زمينه محسوب مي شود. مي توان به جرات گفت كه امروزه  هر خانواده ي متوسط ايراني يك دستگاه كامپيوتر در خانه دارد و زير ساخت ديگر كه همان ارتباط اينترنت است به سهولت با خطوط مخابرات كه در تمامي بخشهاي كشور،‌از شهرهاي بزرگ گرفته تا كوچكترين روستاها موجود است تامين مي شود.

بنابراین، نیاز راه اندازی یک سایت فروشگاه مجازي برای هر شرکت يا سازمان توليدي و فروشگاهي که به پیشرفت و تحول ساختار خود اهمیت می دهد احساس می شود.

 ما در این پروژه (پیاده سازی فروشگاه مجازي بازیهای کامپیوتری تحت وب) این کار را برای يك فروشگاه فرضي بازیهای کامپیوتری انجام داده و ضمنا بستر را برای توسعه های آتی نيز با قرار دادن امكانات لازم براي مديريت فروشگاه فراهم نموده ایم.

فهرست مطالب

 

 عنوان                                                                                              صفحه

1-     مقدمه                                                                                                      6

2-     محیط کاری                                                                                             7

3-     امکانات                                                                                                   9

4-     بانک اطلاعاتی                                                                                        11

4-1- فایل مشخصات کاربران                                                                 11

4-2- فایل بازیها، سفارشات، مشخصات مشتریان و اخبار سایت              12

4-3- فايل بانك فرضي طرف قرارداد با فروشگاه                                   16

5-     منوی کلی سایت                                                                                      17

6-     صفحه ی اصلی                                                                                        26

6-1- جدید ترین محصولات                                                                  27

6-2- بازی برتر                                                                                        29

6-3- تیتر اخبار سایت                                                                              30

7-     طبقه بندی بازیها                                                                                       32

8-     روند خرید و ثبت آن                                                                               35

9-     امکانات اضافه                                                                                         51

9-1- اخبار سایت                                                                                    51

9-2- درباره ما                                                                                        54

9-3- پیشنهادات                                                                                      54

10-  مدیریت سایت                                                                                         57

10-1- تغییر کلمه عبور                                                                           57

10-2- مدیریت اخبار                                                                              58

10-3- مدیریت پیشنهادات                                                                      61

10-4- مدیریت سفارشات                                                                       64

10-5- مدیریت بازیها                                                                             67

10-6- مديريت گروههاي بازي                                                              70

11-   جمع بندی                                                                                               73

12-   منابع                                                                                                        74

فهرست اشکال و جداول

 عنوان شکل                                                                                صفحه

شکل 2-1- بسته نرم افزاری محیط Visual Studio 2005

شکل 4-1: جداول و viewهای فایل ASPNETDB.MDF

شکل 4-2: جداول و دیاگرام فایل  eShop.mdf

شکل 5-1: منوی کلی سایت                                                                                   17

شکل 6-1 : نمونه ای از صفحه اصلی سایت                                                            27

شکل 6-2: بخش جدیدترین محصولات در صفحه اصلی                                        21

شکل 6-3: بخش بازی برتر در صفحه اصلی                                                            29

شکل 6-4: بخش اخبار سایت از صفحه اصلی                                                         31

شکل 7-1: طرح یکی از صفحات گروه های بازی                                                  32

شكل 8-1: فلوچارت روند خريد                                                                             35

شكل 8-2: نماي طراحي صفحه مشخصات بازي                                                     39

شكل 8-3: نماي طراحي صفحه سبد خريد                                                              44

شكل 8-4: نماي طراحي صفحه ثبت سفارش                                                          45

شكل 8-5: صفحه ي پرداخت الكترونيك بانك فرضي                                           49

شكل 9-1: صفحه ي نمايش مشروح خبر                                                 51

شكل 9-2: صفحه ي درباره ما                                                                                 54

شكل 9-3: صفحه ي پيشنهادات                                                                              54

شكل 10-1: صفحه ي تغيير كلمه عبور                                                                    57

شكل 10-2: صفحه مديريت اخبار                                                                           58

شكل 10-3: صفحه مديريت پيشنهادات                                                                   61

شكل 10-4: صفحه مديريت سفارشات                                                                    64

شكل 10-5: صفحه مديريت بازيها                                                                          68

شكل 10-6: صفحه مديريت گروههاي بازي                                                           71

 

جهت دانلود فایل کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
:: برچسب‌ها: بازیهای تحت وب , بازیهای کامپیوتری تحت وب , فروشگاه بازیهای تحت وب , فروشگاه بازیهای کامپیوتری ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : asad

چکیده:

در این پایان نامه سعی شده است تا به شرح سایت شرکت به سبا بپردازیم.

ودر ابتدا یک سری توضیحات در مورد نرم افزار های مورد استفاده که در طی انجام پروژه با آنها کار کردیم گفته شده است .که از نرم افزار Flash Photoshop,Swish,Frontpage برای طراحی صفحات واز Php  وبانک اطلاعاتی my sql برای پویا سازی سایت استفاده شده است.

وبعد به توضیح ساختار سایت وپیاده سازی سایت پرداختیم واینکه در هر صفحه از چه نرم افزارهایی واینکه هر قسمت از صفحه چگونه ساخته شده است.

فهرست مطالب این پایان نامه

فصل اول
مقدمه
اهداف واهمیت:
ساختار کلی سایت :
ساختار پایان نامه :

فصل دوم
ابزارهاي مورد استفاده
معرفی نرم افزار Frontpage
ايجاد جدول (Table)
بهبود سايت با استفاده از تصوير
متحرك سازي
فلش در فرانت پيج
جاري صفحه در حركت
فتوشاپ (photoshop)
معرفی نرم افزار Flash
منوهاي فلش :
ويراستار ( اديتور ) فلش :
جعبه ا بزار (tool box):
تنظيم رنگ پس زمينه
دستيابي به پانل Action:
مقدمه  swish:
افکت ها در swish:
افكت Fade In :

فصل سوم
طراحي وپياده سازي سايت
MYSQL
الحاق جدولها
PHP     :
COOKIE
SESSION
كدهاي صفحات مهم
پیوست
كدصفحه آموزش

جهت دانلود فایل کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
:: برچسب‌ها: طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : asad

چكيده

اين پايان نامه در باره پروژه طراحي و پياده سازي صفحات پوياي وب براي يك فروشگاه رسانه هاي صوتي و تصويري، صحبت مي‌كند.

اين پروژه، دو ديدگاه دارد: ديدگاه مديريتي و ديدگاه كاربري، درديدگاه كاربري، امكان جستجوي رسانه ها، ديدن جزئيات هر يك و سپس صدور درخواست خريد آنها
وجود دارد.

سبد خريدي براي كاربر تشكيل شده و پس از خاتمه انتخاب محصولات، خريد انجام مي‌شود و سفارش كاربر به نشاني محل سكونت وي ارسال مي‌گردد.

در ديدگاه مديريتي سيستم ، مدير سايت پس از وارد كردن نام و رمز عبور خود، منوي مديريتي را مشاهده مي‌كند و با ديدن ليست مورد نظر، امكان ويرايش، حذف و افزودن هر آيتم رادارد.

فهرست مطالب

فصل اول: مقدمه.. 1

1-1: عنوان تحقیق.. 2

2-1 : مکان تحقیق.. 2

فصل دوم: نصب آپاچی ، پی-اچ-پی و مای-اس-کیو-ال . 3

2-1: نصب وب سرور آپاچی.. 4

2-1-1 :   دليل استفاده از وب سرور آپاچی.. 4

2-1-2 :   نصب برنامه آپاچی.. 4

2-1-3 :  اطمينان از صحت نصب برنامه آپاچی.. 8

2-2 :   نصب پی-اچ-پی.. 9

2-2-1 :   اهميت زبان اسكريپت نويسي پی-اچ-پی.. 9

2-2-2:   نصب پی-اچ-پی.. 10

2-2-3 :   اطمينان از صحت عملكرد پی-اچ-پی.. 12

2-3   نصب MYSQL. 13

2-3-1 :   مقدمه‌اي بر MYSQL. 13

2-3-2 :   نصب MYSQL. 14

فصل سوم: گاه کلی بر زبان‌های برنامه نویسی اچ-تی-ام-ال ، جاوا اسکریپت و پی-اچ-پی. 16

3-1:  نگاه کلی بر دستورات اچ-تی-ام-ال. 17

3-1-1:  شکل کلی دستورات.. 17

3-1-2 :   تعریف جدول. 19

3-1-3 :   فرم‌ها و پرسش نامه‌ها 20

3-2:  نگاه کلی بر زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت.. 26

3-2-1:  ویژگی‌های جاوا اسکریپت در سرویس گیرنده. 27

3-2-2 :   جاوا اسکریپت چه کارهایی را انجام نمی دهد. 28

3-2-3 :   ساختار لغوی جاوا اسکریپت.. 29

3-3 :   نگاه کلی بر دستورات زبان PHP. 29

3-3-1:   مقدمات زبان PHP. 29

3-3-2 :   به كارگيري آرايه. 34

3-3-3:   شكل كلي تعريف تابع. 37

3-3-4:    كار كردن با دايركتوري‌ها 41

3-3-5 :   اتصال با سرويس‌دهنده MYSQL. 43

3-3-6:   پياده‌سازي تماس‌هاي ساده. 46

فصل چهارم ‍: پياده سازی سایت فروشگاه رسانه صوتی و تصویری.. 48

4-1 :  مقدمه. 49

4-1-1 : ساخت كاتالوگ آن‌لاين.. 49

4-1-2 :  رديابي خريد مشتري در فروشگاه. 49

4-1-3 :  جستجوي رسانه. 50

4-1-4 : ورود و خروج كاربر. 50

4-1-5 : واسط مديريتي.. 50

4-1-6 : اجزاي سيستم. 50

4-2 : پياده‌سازي بانك اطلاعاتي.. 53

4-3 : پياده‌سازي كاتالوگ آن‌لاين.. 54

4-4 : جستجو. 55

4-5 : ورود و خروج کاربر. 56

4-6 : تغییر کلمه عبور. 62

4-7 :  پياده سازي خريد. 73

4-8 : مشاهده كارت خريد. 76

4-9 : افزودن رسانه به كارت.. 79

4-10 :  انجام تغييرات در كارت خريد. 81

4-11 : صفحه خروج از فروشگاه. 81

4-12 :  پياده سازي واسط مديريتي.. 86

4-12-1 :  افزودن آیتم‌ها 88

4-12-2 :  مشاهده لیست‌ها 94

4-12-3 : ویرایش… 100

4-13 : نمایش تصویر. 108

نتيجه گيري………………………………………………………. 110

منابع و ماخذ. 111

جهت دانلود فایل کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
:: برچسب‌ها: طراحی وب سایت فروشگاه , پیاده سازی وب سایت فروشگاه ,
:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : asad

مقدمه :

بي شک صنعت برق مهمترين و حساسترين صنايع در هر کشور محسوب مي‌شود. بطوريکه عملکرد نادرست توليد کننده‌ها و سيستم‌هاي قدرت موجب فلج شدن ساختار صنعتي ، اقتصادي ، اجتماعي و حتي سپاسي در آن جامعه خواهد شد. از زمانيکه برق کشف و تجهيزات برقي اختراع شدند. تکنولوژي با سرعت تساعدي در جهت پيشرفت شتاب گرفت. بطوريکه مي‌توان گفت در حدود دويست سال اخير نود درصد از پيشرفت جامع بشري به وقوع پيوست. و شايد روزي يا هفته‌اي نباشد که دانشمندان سراسر جهان مطلب جديدي در يکي از گراشيهاي علم برق کشف و عنوان نکنند. و انسان قرن بيست و يکم بخش قابل توجه‌اي از آسايش رفاه خود را مديون حرکت الکترونها مي‌باشد. و دانشمندان در اين عرصه انسانهاي سختکوش بودند که همه تلاش خود را براي افراد راحت طلب بکار بستند.

در آغاز شکل گيري شبکه‌هاي برقي ، مولدها ، برق را بصورت جريان مستقيم توليد مي‌کردند و در مساحتهاي محدود و کوچک از آنها بهره‌مند مي‌شد. و اين شبکه‌ها بصورت کوچک و محدود استفاده مي‌شد. با افزايش تقاضا در زمينه استفاده از انرژي الکتريکي ديگر اين  شبکه‌هاي کوچک پاسخگوي نياز مصرف کننده‌ها نبود و مي‌بايست سيستم‌هاي برقرساني مساحت بيشتري را تحت پوشش خود قرار مي‌دادند. از طرفي براي توليد نيز محدوديتهايي موجود بود که اجازه توليد انرژي الکتريکي را در هر نقطه دلخواه به مهندسين برق نمي‌داد. زيرا که نيروگاه‌ها مي‌بايست در محلهايي احداث مي‌شد که انرژي بطور طبيعي يافت مي‌شد. انرژيهاي طبيعي مثل : آب ، باد ، ذغال سنگ وغيره بنابراين نيروگاه‌ها را مي‌بايست در جاهايي احداث مي‌کردند که يا در آنجا آب و يا باد و يا ذغال سنگ و ديگر انرژيهاي سوختي موجود بود. بدين ترتيب نظريه انتقال انرژي الکتريکي از محل توليد انرژي تا محل مصرف پيش آمد. اين انتقال نيز توسط برق جريان مستقيم امکان‌پذير نبود. زيرا ولتاژ در طول خط انتقال افت مي کرد و در محل مصرف ديگر عملاً ولتاژي باقي نمي‌ماند. بنابراين مهندسين صنعت برق تصميم گرفتند که انرژي الکتريکي را بطور AC توليد کنند تا قابليت انتقال داشته باشد. و اين عمل را نيز توسط ترانسفورماتورها انجام دادند. ترانسفورماتورها مي‌توانستند ولتاژ را تا اندازه قابل ملاحظه‌اي بالا برده و امکان انتقال را فراهم آورند. مزيت ديگري که ترانسفورماتورها به سيستم‌هاي قدرت بخشيدند. اين بود که با بالا بردن سطح ولتاژ ، به همان نسبت نيز جريان را پائين مي آوردند ، بدين ترتيب سطح مقطع هاديهاي خطوط انتقال کمتر مي‌شد و بطور کلي مي‌توانستيم کليه تجهيزات را به وسيله جريان پائين سايز نماييم. و اين امر نيز از ديدگاه اقتصادي بسيار قابل توجه مي‌نمود.

فهرست                                                                             صفحه

مقدمه

فصل اول – شرحي بر پخش بار .

 1- پخش بار

2- شين مرجع يا شناور

3- شين بار

4- شين ولتاژ کنترل شده

5- شين نيروگاهي

6- شين انتقال

فصل دوم – محاسبات رياضي نرم افزار

1- حل معادلات جبري غير خطي به روش نيوتن-رافسون

2- روشي براي وارون کردن ماتريس ژاکوبين

فصل سوم – معادلات حل پخش بار به روش نيوتن-رافسون

1- حل پخش بار به روش نيوتن – رافسون

فصل چهارم – تعيين الگوريتم کلي برنامه

1- الگوريتم کلي برنامه

2- الگوريتم دريافت اطلاعات در ورودي

3- الگوريتم محاسبه ماتريس ژاکوبين

4- الگوريتم مربوط به وارون ژاکوبين

5- الگوريتم مربطو به محاسبه

6- الگوريتم مربوط به محاسبه ماتريس

7-الگوريتم مربوط به ضرب وارون ژاکوبين در ماتريس

8- الگوريتم مربوط به محاسبه

9- الگوريتم تست شرط

10- الگوريتم مربوط به چاپ جوابهاي مسئله در خروجي

فصل پنجم – مروري بر دستورات برنامه نويسي C++

1- انواع داده

2- متغيرها

33- تعريف متغير

4- مقدار دادن به متغير

5- عملگرها

6- عملگرهاي محاسباتي

7- عملگرهاي رابطه‌اي

8- عملگرهاي منطقي

9- عملگر Sizcof

10- ساختار تکرار for

11- ساختارتکرار While

12- ساختار تکرار do … While

13- ساختار تصميم if

14- تابع Printf ( )

15- تابع Scanf ( )

16- تابع getch ( )

17- اشاره‌گرها

18- متغيرهاي پويا

19- تخصيص حافظه پويا

20- برگرداندن حافظه به سيستم

21- توابع

22- تابع چگونه کار مي‌کند

فصل ششم – تشريح و نحوي عملکرد برنامه

فصل هفتم – نرم افزار

جهت دانلود فایل کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
:: برچسب‌ها: طراحی نرم افزار پخش بار , پخش بار به روش نیوتن ,
:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : asad

مقدمه:

امروزه علم كامپيوتر پيشرفت شگرفي در كلية‌ علوم و صنايع به وجود آورده است و با پيشرفت اين علوم مسائل مربوط به كامپيوتر نيز پيشرفت شگرفي داشته است از جمله مي‌توان به پيشرفت در بانك‌هاي اطلاعاتي اشاره نمود كه از جديد‌ترين و مهمترين آن‌ها مي‌توان به Visual basic اشاره نمود. در اينجا سعي شده است مطالبي در جهت معرفي اين نرم‌افزار تقديم گردد.

فصل اول

نرم افزار ويژوال بيسيك

برنامه‌نويسي با Visual Basic ( آخرين ويرايش Visual Basic ) مي‌تواند كار پرزحمت و خسته كننده برنامه‌نويسي را به يك تفريح تبديل كند.

محبوبيت Visual Basic، علاوه بر گرافيكي و ساده بودن، از آنجا ناشي مي‌شود كه زباني اينترپرتري ( interpreter ) و كامپايلري ( Compiler  ) است. ديدكه  زبانهاي اينترپرتري   از نظر سهول توليد و توسعه برنامه چقدر به برنامه‌نويسي كمك مي‌كنند و از طرف ديگر برنامه‌هاي كامپايل شده بنحو چشمگيري سريعتر از برنامه‌هاي اينترپرتري هستند. با تركيب اين دو ويژگي Visual Basic را روانه بازاركرد، بسياري از منتقدان شكست آن و مرگ خاندان بيسيك را پيش‌بيني مي‌كردند. اين مخالفان مي‌گفتند كه بيسيك اساساً يك زبان جدي نيست و ساختار آن

« فهرست مطالب »

مقدمه…………………………………………………………………………. 1

فصل اول :……………………………………………………………………

- معرفي نرم افزار ويژوال بيسيك……………………………………… 2

- ويژوال بيسيك و فرآيند برنامه نويسي …………………………….. 3

- آشنايي با application wizard ……………………………………..

- واسط چند سندي………………………………………………………… 6

- واسط تك سندي………………………………………………………… 6

- سبك كاوشگر……………………………………………………………. 6

- صفحه معرفي برنامه( Splash screen )…………………………….

- گفتگوي ورود ( Login dialog )…………………………………….

- گفتگوي گزينه‌ها ( Option dialog )……………………………….

- پنجره about……………………………………………………………..

- برنامه‌نويسي رويدادگرا………………………………………………… 10

- پنجرة پروژه جديد………………………………………………………. 12

- ميله ابزار …………………………………………………………………. 12

- جعبه ابزار………………………………………………………………… 13

- پنجره فرم…………………………………………………………………. 14

- پنجره طراحي فرم………………………………………………………. 14

- پنجره پروژه………………………………………………………………. 14

- پنجره خواص…………………………………………………………….. 17

- كمك………………………………………………………………………. 17

- پيشوندهاي استاندارد براي اشياء Visual basic……………………

- كمك محلي………………………………………………………………. 19

- پشتيباني…………………………………………………………………… 20

- با محيط ويژوال بيسيك مأنوس شويد………………………………. 21

- ساختن فرم……………………………………………………………….. 23

- با نوشتن كد برنامه را كامل كنيد…………………………………….. 26

- مروري بر كنترل‌ها ……………………………………………………… 28

- خواص مشترك كنترلهاي ويژوال بيسيك…………………………… 30

فصل دوم :……………………………………………………………………

- بانك اطلاعاتي…………………………………………………………… 31

- استفاده از بانكهاي اطلاعاتي………………………………………….. 31

- اجزاء تشكيل دهنده بانك اطلاعاتي…………………………………. 31

- بانك اطلاعاتي ويژوال بيسيك………………………………………… 32

- ساختار بانك اطلاعاتي…………………………………………………. 32

- جدول در بانك اطلاعاتي………………………………………………. 33

- ايجاد يك بانك اطلاعاتي………………………………………………. 33

- چاپ ساختار بانك اطلاعاتي………………………………………….. 36

- ورود اطلاعات به بانك اطلاعاتي…………………………………….. 36

- تعيين ركورد جاري……………………………………………………… 36

- مرتب‌سازي ركوردها……………………………………………………. 37

- ويرايش محتويات ركورد………………………………………………. 38

- حذف ركورد……………………………………………………………… 38

- جستجوي ركورد………………………………………………………… 38

طراحي فرم………………………………………………………………….. 38

- مفهوم ايندكس در بانك اطلاعاتي……………………………………. 41

- برنامه‌نويسي و بانك اطلاعاتي………………………………………… 42

- اشياي بانك اطلاعات…………………………………………………… 42

- شيData…………………………………………………………………..

- شي Database …………………………………………………………..

- باز كردن بانك اطلاعاتي……………………………………………….. 46

- حذف ايندكس……………………………………………………………. 47

- نمايش محتويلات بانك اطلاعاتي……………………………………. 47

- افزودن ايندكس به جدول………………………………………………. 49

- فعال كردن يك فايل ايندكس در جدول…………………………….. 50

منابع………………………………………………………………………….. 55

 فهرست جداول

عنوان                                                                                       صفحه

جدول 1-2:بعضي از خواص مهم شيء Data در بانك اطلاعاتي… 44

جدول 2-2: خواص شيء Database ………………………………….

جدول 3-2: متدهاي شيء Database

جهت دانلود فایل کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: تحقیقات , ,
:: برچسب‌ها: فرهنگ لغت ,
:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مهر 1393 | نظرات ()